Reguli care te ajută să obţii cele mai bune rezultate la sala de forţă

Distribuie

Persoanele care încearcă să aibă un stil de viaţă sănătos şi merg la sală în fiecare săptămână fac probabil cel puţin una dintre cele mai frecvente greşeli întâlnite la antrenamente. Iată de ce trebuie să ţii cont pentru ca efectul să fie garantat.

Iată la ce trebuie să renunţi:

1. Renunță la bicicleta eliptică. Pe lângă faptul că e un aparat plictisitor, astfel că te poate demoraliza în timp, bicicleta eliptică este şi destul de ineficientă, pentru că nu foloseşte mişcări naturale ale corpului, scrie doctorulzilei.ro.

Antrenamentele care utilizează astfel de mişcări, cum ar fi săriturile sau alergatul, sunt mult mai folositoare pentru tonifierea muşchilor. În plus, spre deosebire de banda de alergat cu care trebuie să ţii pasul, pe bicicleta eliptică poţi să slăbeşti ritmul fără să îţi dai seama.

2. Fă exerciții scurte și intense. Când vine vorba de antrenamente, încet şi sigur nu e soluţia câştigătoare. În loc să lucrezi o oră la un nivel uşor sau moderat, propune-ţi să exersezi timp de jumătate de oră, non-stop.

Poţi lua pauze scurte de 30 de secunde – un minut între exerciţii, dar nu pierde timpul. Efortul maxim timp de jumătate de oră este mai eficient decât efortul la jumătate din capacitate timp de o oră.

3. Variază. Chiar dacă stabilirea unei rutine zilnice pare calea uşoră de a te adapta la un stil de viaţă sănătos, repetarea aceloraşi exerciţii în fiecare zi nu este recomandată.

Organismul se obişnuieşte rapid cu noile cerinţe şi, în timp, ajunge să folosească jumătate din energia pe care o utiliza iniţial pentru a le duce la bun sfârşit. Dacă îţi schimbi programul de exerciţii în fiecare zi, îţi păcăleşti corpul să ardă mai multe calorii şi eviţi şi pericolul de a te plictisi şi a renunţa la sală.

4. Găsește-ți un partener cu care să mergi la sală. Când exersezi singur ai timp să asculţi muzică, să te relaxezi după o zi obositoare şi te poţi concentra mai bine la ce ţi-ai propus. Totuşi, e indicat să găseşti încă o persoană care să te însoţească la sală.

Când lucrezi cu un partener e mult mai puţin probabil să lipseşti de la antrenamente. Totodată, majoritatea oamenilor se simt motivaţi de puterea competiţiei. Când prietenul tău aleargă 25 de minute, nu simţi nevoia să alergi măcar tot atât?

 


Distribuie