Mănâncă şi slăbeşte! Cum să scapi de kilogramele în plus în sezonul RECE

Distribuie

Iarna este sezonul favorabil îngrăşării. Pentru a evita acumularea kilogramelor în plus şi chiar a slăbi în acest anotimp trebuie să ne adaptăm regimul alimentar după nevoile organismului specifice sezonului rece. Iată ce trebuie să conţină acesta.

Iată câteva reguli şi alimente care ne pot ajuta să dăm jos kilogramele în plus în timpul iernii:

Evită să mănânci supe-cremă cu conţinut mare de sare. Optează pentru ciorbe şi supe uşoare în care pui cât mai puţină sare, scrie lyla.ro

Mănâncă iute. Iuţeala din mâncare, provenită adesea din ardei iute, constă de fapt în capsaicina, o substanţă benefică organismului care accelerează arderile. Aşadar, dacă tolerezi iutele şi nu suferi de diverse probleme digestive, atunci condimentează-ţi mâncarea cu iute.

Evită cărnurile grase. Iarna este sezonul sarmalelor, al cârnaţilor şi al altor produse din porc. Încearcă să eviţi pe cât posibil astfel de preparate culinare.

Bea apă. Doar pentru că este frig afară, nu înseamnă că organismul tău are nevoie de mai puţină hidratare. Ba dimpotrivă, aşa cum el are nevoie de apă să-şi regleze temperatura vara, şi iarna organismul are nevoie de apă pentru a-şi ridica temperatura corporală. 

Optează pentru un mic dejun cu ovăz. Un bol de ovăz cu iaurt sau lapte este o sursă ideală de nutrienţi şi fitochimicale care oferă energie o mai mare perioadă, motiv pentru care nu te va păli foamea la o oră şi jumătate după masă.

Introdu pomelo în dieta ta zilnică. Această este mai dulce decât grepfrutul, fiind o sursă bogată de antioxidanţi, acid folic şi potasiu.

Mănâncă ficat. Este o sursă destul de accesibilă de proteine, fiind totodată bogat în vitamina A, B3, B12, acid folic şi mai ales în fier, motiv pentru care este chiar recomandat în combaterea anemiei. Totuşi, ficatul poate favoriza crşsterea colesterolului rău în sange, motiv pentru care este recomandat consumul moderat, acompaniat cu salate de tot felul, fără alte grăsimi.

Optează pentru chefir. Băutura făcuta din lapte fermentat, asemenea iaurtului, este bogată în vitamina B1, B2, în calciu, acid folic, magneziu şi în vitamina A. Ceea ce face cu adevărat special chefirul este modul unic de fermentare, care uşurează digestia. Totodată, chefirul conţine triptofan, un aminoacid esenţial care ajută la relaxarea sistemului nervos.

Sfeclă roşie din belşug. Aceasta este recunoscută pentru proprietăţile ei curative, fiind indicată mai ales după intervenţii chirurgicale, fiindcă ajută la regenerarea celulelor din sânge.

Sfecla roşie mai ajută la detoxifiere, dar şi la reglarea tensiunii arteriale. Este bogată în fier, caroten, în vitamina C şi B (B1, B2, B3 şi B6), în acid folic, în potasiu, în iod şi în magneziu.

Este un aliment nutritiv şi săţios care întăreşte imunitatea şi care ajută la “curăţarea” organismului, atât prin eliminarea substanţelor nocive depozitate, cât şi a kilogramelor în plus.

 

 


Distribuie