În ce condiţii MERSUL în viteză revigorează corpul

Distribuie

Aşa numitul power walk de peste ocean pare să fie din ce în ce mai practicat şi la noi. Mersul în viteză capătă tot mai multă încredere în rândul femeilor şi este practicat cu plăcere.

Mersul în viteză presupune o poziţie corectă de mers şi bineînţeles, un ritm antrenant. Pentru a practica acest tip de sport, trebuie să fii încălţat într-o pereche de papuci sport, hainele să fie comode şi să adopţi o poziţie corectă. Mersul activează muşchii abdominali, îndoaie coatele şi face organismul să respire în ritmul în care corpul permite să faci efort fără să oboseşti extrem de mult. Oxigenul este foarte important în activitatea muşchilor, astfel că dacă nu vreţi să vă simţiţi sleită de puteri după câţiva paşi, trebuie să umpleţi plămânii cu aer.

Paşii trebuie să fie scurţi şi rapizi când practicaţi acest sport, într-un ritm cât se poate de alert posibil. Cel mai bine e să mergeţi pe jos în viteză cu cineva, totuşi nu vă plictisiţi.

Mersul în viteză este benefic pentru organism deoarece pune în mişcare corpul şi contractează muşchii.

Chiar dacă pare un sport pentru cei cu multe primăveri, nu trebuie să subestimăm efectele mersului în viteză. Cercetătorii au demonstrat că persoanele supraponderale care au practicat acest exerciţiu într-un interval de 45 de minute de 4 ori pe săptămână, au pierdut 10 kg în 16 săptămâni.

Deşi pare dificil de a merge în viteză, specialiştii spun că este absolut normal să facem sport şi să ne pregătim organismul pentru schimbări.

Dat fiind faptul că cei care merg pe jos au un risc mai scăzut de boli cardiovasculare, infarct şi diabet, este important să ştim că acest sport reduce şi degenerarea maculară.

Longevitatea ar fi şi ea un câştig. Trebuie să avem grijă să respectăm nişte reguli de bună înţelegere cu joggingul, să mergem în viteză tot mai mult în aer liber şi să avem un program bine stabilit.


Distribuie