E bine să nu mănânci alimente acide? Află care sunt avantajele şi dezavantajele dietei alcaline

Distribuie

Dieta alcalină se mai numeşte regim acid-bază sau regim antiacid. Multe vedete feminine au adoptat-o fiindcă aciditatea în exces dăunează corpului şi siluetei noastre. Află care sunt principiile acestui tip de alimentaţie, avantajele şi dezavantajele precum şi pericolele lui pentru sănătate.

 

Un acid este o substanţă care eliberează ioni hidrogenaţi, un reziduu al metabolismului energetic. Aceşti ioni de hidrogen sunt neutralizaţi de către o substanţă bazică sau alcalină. Dovada echilibrului dintre cele două este pH-ul sângelui sau eventual cel al urinei. PH-ul este potenţialul de hidrogen. El măsoară activitatea chimică a ionilor de hidrogen (H+). Stabilit pe o scară de la 0 la 14, el este neutru în jurul valorii 7. Cu cât este sub această cifră, cu atât este mai acid şi invers, cu cât este peste, cu atât este mai bazic sau alcalin.

PH-ul normal al sângelui  şi al lichidelor celulare trebuie să fie cuprins între 7,35 şi 7,45. Adică să fie foarte uşor alcalin şi stabil. Fiindcă suntem echipaţi cu un sistem metabolic care echilibrează în permanenţă substanţle acide şi bazice.

 

Principiile regimului alcalin

Adepţii regimului alcalin sunt obsedaţi că organsimul lor este prea acid şi că toate durerile, oboseala, stresul, luarea în greutate, cancerele, bolile cardiovasculare vin de la această aciditate. Cu toate acestea, nici un studiu nu a demonstrat acest lucru. Ar fi deci necesară stabilirea echilibrului acido-bazic al organismului. Aceasta se poate face prin diminuarea alimentelor acide în favoarea celor alcalinizante. Clasificarea alimentelor în acide sau alcaline se face după conţinutul lor în proteine şi săruri minerale şi în funcţie de natura deşeurilor lor metabolice.

 

Alimente acidifiante

  • carnea şi toate alimentele bogate în proteine animale. Acestea nu numai că conţin săruri minerale acidifiante (clor, sulf şi fosfor), dar eliberează şi multe deşeuri acide
  • produsele industriale
  • dulciurile
  • băturile alcoolice şi cafeinizate

 

Alimentele alcaline

  • fructele şi legumele, findcă ele conţin minerale alcalinizante: magneziu, calciu, sodiu şi potasiu, dar sunt şi sărace în proteine, în clor, sulf şi fosfor
  • mirodeniile

 

Alimente aflate la mijloc

Cerealele, produsele lactate, materiile grase.

 

Regimul alcalin constă în:

  • consumarea a cât mai multor legume (şi verdeţuri), fructe (proaspete şi uscate);
  • adoptarea unei aliemntaţii sărace în proteine animale sau chiar fără proteine animale, dar condimentate;
  • evitarea la maximum sau chiar eliminarea produselor industriale, a zahărului, cafelei şi alcoolului.

 

Avantajele dietei alcaline

Consumul de legume şi fructe la fiecare masă, carne în cantităţi reduse, peşte şi ouă în mod regulat, cereale şi produse lactate, puţină grăsime face din acest tip de dietă una echilibrată. Avantajele sunt indiscutabile atât pentru sănătate cât şi pentru o greutate stabilă.

 

Inconveniente şi pericole

Dacă regimul este echilibrat nu aduce inconveniente. Este  o dietă ce paote fi ţinută uşor atât acasă cât şi la serviciu sau în oraş.

Dar dacă toate alimentele sursă de proteine animale (carne, peşte, ouă, produse lactate) sunt eliminate şi se ajunge la un regim vegetalian, se produce un dezechilibru periculos.

libertatea.ro.


Distribuie