Dieta nemaipomenită, cu CIOCOLATĂ şi alte bunătăţi

Distribuie

Regimurile de slăbire nu sunt niciodată uşor de ţinut. Obişnuinţele alimentare formate din co­­­­pilărie şi gusturile în­­­­­­­­scrise în codul nostru genetic conţin întotdeauna, printre pre­­ferinţe, dulciuri, gra­­­ăsimi saturate sau combinaţii din amândouă, cele mai rele pentru sănătate.

Dar putem să ne păcălim gustul, oferindu-i arome îmbietoare, hrănitoare şi mai sărace în calorii. Pentru fiecare meniu bogat în grăsimi există o variantă uşoară şi pentru fiecare reţetă clasică, moştenită de la bunica, există una modernă, adaptată stilului nostru de viaţă, cu mai mult stres şi mai puţină mişcare. Pentru amatorii de ciocolată şi/sau vin, iată o veste bună: amândouă fac parte din alimentele sănă­toase, calitatea şi cantitatea fiind cele care contează.

Ciocolata, dragostea mea
Pudra de cacao este o sursă excelentă de minerale: 14 mg fier/100 g cacao, potasiu şi fosfor, dar şi de zinc, mangan şi cupru, ultimul având un rol esenţial în prevenirea bolilor cardiace.

Ciocolata neagră conţine la fel de multe sub­­stanţe antioxidante ca o ceaşcă de ceai ve­­rde, o dată şi jumătate mai mult potasiu şi de opt ori mai mult magneziu decât pâinea din făină integrală.

Deficienţa de magneziu provoacă spasme şi crampe musculare, dar şi probleme cardiace. În ce pri­veş­­te cal­­­ciul, ne-am obişnuit să con­si­de­răm laptele cea mai importantă sursă, dar praful de cacao conţine mai mult calciu decât laptele integral. O ceaşcă de ciocolată fier­­binte pe zi este un tonic protector cardiac. La fel de bun este şi vinul roşu.

La un pahar de… polifenoli 
Vinul bun este asociat cu dineurile rafinate, cel roşu fiind un redutabil protector cardiac. Primii care au observat calităţile lui au fost francezii, care, deşi sunt mari consumatori de grăsimi saturate, au mai puţine afecţiuni cardiovasculare decât ar fi de aşteptat. Asta pentru că vinul roşu conţine o cantitate foarte mare de compuşi cu­­noscuţi ca aromatizanţi polifenolici, printre care şi faimosul resveratrol, ce blochează efec­­­­­tul negativ al colesterolului din alimente.

Vinul roşu şi ciocolata neagră
20 g ciocolată pe zi (cam a cincea parte dintr-o ciocolată) reprezintă un număr acceptabil de calorii şi o valoare glicemică moderată, mai scăzută decât pâinea albă. Poţi să mănânci două-trei pătrăţele la desert sau s-o topeşti la bain-marie şi s-o torni peste combinaţii de fructe.

În ce priveşte vinul, un pahar pe zi este ideal (în cantităţi mai mari, creşte riscul de cancer). Vinul de Burgundia (Pinot Noir) este foarte bogat în resveratrol.

avantaje.ro.

 


Distribuie