Cum să te menţii în formă în timpul SARCINII, dar şi după NAŞTERE. Câteva SFATURI ca să arăţi bine

Distribuie

Multor femei le este frică de graviditate din cauza kilogramelor în plus pe care le vor acumula în timpul, dar şi după ce vor naşte . Din fericire, există exerciţii pentru toate problemele. Iată câteva sfaturi care ajută la menţinerea în timpul sarcinii şi după.

Din păcate, în mintea oamenilor s-a format ideea că o femeie gravidă sănătoasă, trebuie să se îngraşe foarte mult în timpul sarcinii. De asemenea, în concepţia multora, copilul ar trebui să fie şi el gras şi frumos.

Realitatea nu este deloc aceasta. De fapt, o femeie ar trebui să se îngraşe în timpul sarcinii cu aproximativ 6-18 kg, în funcţie de greutatea ei iniţială.

Avantajele menţinerii în formă în timpul sarcinii şi după sarcină: alinarea durerii de spate, evitarea oboselii, menţinerea energiei, îţi va fi mult mai uşor să te mişti şi vei avea o stare de bine. De asemenea, îţi va fi mult mai uşor în timpul travaliului. Pentru a profita de aceste avantaje, este vital să faci tipul corect de exerciţii pentru fiecare etapă a sarcinii. Fiecare stadiu prezintă provocări fizice diferite, iar efectuându-le corect vei fi mai sănătoasă atât tu, cât şi copilul tău.

Sfaturi de urmat în timpul sarcinii:

Aportul energetic trebuie să crească cu 300 kcal. în trimestrele II şi III;

Bea multă apă pentru a te asigura că eşti hidratată;

Consultă-ţi medicul înainte de începerea unei activităţi fizice;

Nu te antrena intens, ci într-un ritm lejer, mai ales la început

Execută doar exerciţii uşoare, care nu stresează articulaţiile;

Evită exerciţii precum: alergări, sporturi de contact, călărie, patinaj, ski, mersul cu role, tenis, badminton;

Ascultă-ţi corpul. Dacă te doare ceva în timpul unui exerciţiu, renunţă la el.

Nu exagera cu grăsimile, dieta în timpul sarcinii trebuie să fie bazată pe proteine şi carbohidraţi;

Poţi începe o cură de slăbire hipocalorică după aproximativ 6 luni de la naştere. Astfel bebeluşul va beneficia de un lapte foarte echilibrat nutriţional.


Distribuie