Cum să te menţii în formă: lecţii de la sportivii olimpici

Distribuie

Câştigarea aurului olimpic presupune un efort fizic şi psihic constant din partea sportivilor participanţi, iar obiceiurile lor sănătoase pot fi adoptate şi de sportivii amatori. Huffington Post a identificat cele mai importante reguli din viaţa sportivilor, care pot fi incluse în stilul de viaţă al oricărei persoane.

Mâncarea este precum combustibilul

Ceea ce mănânci se reflectă în felul în care arăţi şi în starea ta de spirit. Aşa cum atleţii urmează o anumită dietă pentru a lua aurul la categoria lor, activităţile noastre zilnice sunt influenţate de alimentaţie. Dacă nu asimilezi nutrienţii de care coprul tău are nevoie şi mănânci nesănătos, nivelul de energie şi starea de spirit poate avea de suferit. În mod similar, dacă ai făcut exces alimentar, sau ai consumat mai puţin decât era necesar, metabolismul şi sănătatea ta vor avea de suferit.

Ori de câte ori este posibil, încearca să mănânci pntru a-ţi potoli foame, nu din plictiseală, stres sau alte emoţii. Acest lucru este mai uşor de zis decât de făcut. Un început bun este să-ţi evaluezi foamea pe o scară de la 0 la 10 (0 = mor de foame, 10 = complet sătul), după care să încerci să mănânci numai atunci când nivelul de foame este la doi sau trei şi să te opreşti când a ajuns la şapte sau opt.

Carbohidraţii sunt buni

De obicei, jumătate din dieta sportivilor include glucide din surse precum cereale integrale şi legume bogate în amidon. Acest lucru ajută la menţinerea energiei lor pe tot parcursul competiţiei, deoarece muşchii au nevoie de carbohidraţi pentru a da cel mai bun randament.De cele mai multe ori, oamenii nu consumă suficienţi carbohidraţi sau pe cei mai bunimotiv pentru care devin nervoşi, obosiţi şi mai vulnerabili la pofte alimentare.

Aproximativ 50% din calorii ar trebui să provină din surse de carbohidraţi precum pâine, cereale integrale, paste, cartofi şi fasole. Evitaţi carbohidraţii simpli, cum ar fi bomboanele şi sucurile, care provoacă o creştere şi o scădere rapidă a zahărului din sânge şi, prin urmare, a nivelului de energie.

Atenţie la nevoile corpului tău

Sportivii olimpici mănâncă mai multe calorii în timpul antrenamentului pentru a compensa caloriile pe care le consumă în timpul exerciţiilor. Dacă faci exerciţii, asigură-te că vei creşte numărul caloriilor, pentru ca organismul tău să nu se simtă lipsit de putere şi pentru a-ţi putea continua ziua cu suficientă energie.

Chiar dacă încerci să scazi în greutate, tot este posibil să ai nevoie să măreşti consumul de mâncare pentru a te asigura că te-ai alimentat în mod corespunzător.

Hidratează-te

Apa poate fi, de multe ori, componenta dietetică cea mai neglijată, dar este, probabil, cea mai importantă. Ea răceşte corpul unui atlet în timpul antrenamentelor intense şi înlocuieşte fluidele pierdute prin transpiraţie. Ţine o sticlă de apă mereu la îndemână şi nu vei risca să te deshidratezi.

Când eşti deshidratat, poţi confunda acest sentimente cu cel de foame şi vei sfârşi prin supraalimentare. Pentru a şti dacă ai consumat suficientă apă, verifică-ţi urina; dacă are o culoare închisă, trebuie să te hidratezi. Alege să consumi un energizant pentru a înlocui cantitatea de electrolit pierdută, precum şi în cazul în care antrenamentul este intens şi durează mai mult de 60 de minute.

Respectă orele de somn

Somnul suficient poate fi la fel de important ca o zi cu mese sănătoase. Sportivii sunt meticuloşi cu privire la programul lor de somn, pentru a-şi încărca bateriile pentru a doua zi. Atunci când nu dormi suficient, te simţi obosit şi rişti să nu iei cele mai bune decizii cu privire la ce vei mânca.

De asemenea, lipsa somnului duce la un consum mărit de alimente, deoarece leptina, hormonul care îţi dă senzaţia de saţietate, scade, iar grelina, hormonul care îţi stimulează foamea, creşte. Încearcă să dormi şapte ore în fiecare noapte, sari peste cofeină şi alcool în apropierea orelor de somn şi stabileşte un orar al orelor  de culcare şi trezire.

Sursa: adevarul.ro


Distribuie
..