Cum putem evita starea de oboseală şi să fim mereu într-o formă de invidiat

Distribuie

Va simţiţi foarte des epuizată din cauza stresului sau a oboselii, dar cu siguranţă nu cunoaşteţi care ar putea fi adevăraţii factori ce vă influenţează energia şi starea de bine. Specialiştii au făcut o listă cu obiceiurile ce ne împiedică să ne bucurăm de viaţă şi ne dau câteva sfaturi care ar îmbunătăţi situaţia.

Sfatul numărul 1: dacă simţiţi că nu aveţi energie, aruncaţi o privire mai atentă asupra meniului.

Consumaţi alimentele potrivite (mâncarea trebuie să conţină suficiente vitamine, minerale şi acizi graşi) în cantităţi potrivite. Cercetătorii au arătat că produsele alimentare grase consumate la micul dejun, va vor face să vă simţiţi obosiţi toată dimineaţa, scrie eva.ro.

Sfatul numărul 2: mai multă atenţie la stilul de viaţă.

Este normal să vă simţiţi obosite dacă munciţi cel puţin 8 ore pe zi şi dacă depuneţi efort intelectual la birou. Corpul se confruntă cu un nivel ridicat de stres care slăbeşte sistemul imunitar.

Sfatul numărul 3: este important să dormi noaptea un număr suficient de ore.

Pe noapte trebuie să dormiţi cel puţin 7 ore zilnic. Dormitorul trebuie să fie un spaţiu confortabil, fără zgomote, lipsit de lumină şi cu o temperatură potrivită. Înainte de a merge la culcare, încercaţi să vă relaxaţi: bucuraţi-vă de o baie relaxantă, citiţi o carte sau consumaţi o băutură caldă, evitând cofeina. Seara nu mâncaţi prea mult şi nu faceţi prea multe exerciţii pentru că este posibil să aveţi parte de un somn neplăcut.

Sfatul numărul 4: râdeţi mai mult şi gândiţi pozitiv.

Atunci când râdem, “hormonii fericirii” sunt eliberaţi în creier. Aceşti hormoni reduc din tensiune şi starea de anxietate, neutralizează hormonii de stres. Cercetătorii au arătat că oamenii care râd zilnic sunt mult mai rezistenţi la diferite boli. De asemenea cei care au o încredere personală mai mare, deţin şi o energie mentală mai puternică şi au mai puţine blocaje.

Sfatul numărul 5: Scăpaţi de obiceiurile nesănătoase.

Dacă sunteţi fumător, încercaţi să vă lăsaţi cât mai repede posibil. Fumatul reduce din energie accelerând îmbătrânirea prematură şi uneori chiar moartea timpurie;

Dacă consumaţi alcool, limitaţi-vă la cantităţi reduse. Ar trebui să fie 2-3 zile pe săptămână în care să nu consumaţi alcool.

Nu exageraţi cu cafeaua. Pe moment vă veţi simţi energice şi pline de viaţă, însă pe termen lung va avea acelaşi efect asupra organismului ca şi stresul, provocând în acelaşi timp şi dependenţă.


Distribuie
..