Cum îţi accelerezi metabolismul pentru a rămâne mereu suplă

Distribuie

Te-ai gândit mereu că pentru tine lupta cu kiligramele este pierdută din start pentru că metabolismul tău este unul leneş? Te uiţi cu invidie la fetele acelea care mănâncă orice şi oricât doresc fără să pună un kilogram în plus? Ei bine, poate n-ar trebui să le invidiezi atât.

Trebuie să ştii de la bun început că şi dacă te-ai născut cu un metabolism bun, acesta nu va dura la nesfârşit. Odată cu înaintarea în vârstă, inevitabil metabolismul va încetini. Aşa se explică cum unele fete, slabe toată adolescenţa lor, încep în jurul vârstei de 30 de ani să acumuleze kilograme, scrie femeiastie.ro.Deci, indiferent în care categorie te încadrezi, trebuie să ştii câteva trucuri pentru a-ţi accelera arderile şi a menţine aceasta şi după 30 de ani.

Renunţă la dietele hipocalorice.

Atunci când reduci foarte mult caloriile, organismul tău crede că este perioada de criză şi metabolismul va încetini pentru a asigura supravieţuirea. Acest mecanism datează încă din vremurile preistorice când hrana era foarte greu de procurat şi mesele nu erau atât de dese ca în zilele noastre. Încearcă să mănânci atâtea calorii câte are nevoie corpul tău în stare de repaos. Deficitul îl vei realiza prin sport. Poţi calcula acest necesar caloric cu ajutorul unui calculator de calorii (calculator metabolism bazal).

Nu sări peste micul dejun

Studiile au arătat că personele care obişnuiau să consume prima masă în orele dimineţii erau cele care îşi păstrau o greutate corporală normală pe toată durata vieţii lor.

Mănâncă 5-6 mese mici pe zi

Mâncând mai multe mese pe zi, metabolismul va rămâne tot timpul activ, permiţându-ţi să arzi mai multe calorii. Digestia în sine este un proces care consumă calorii.

Nu te feri de antrenamentele cu greutăţi

Îţi place să faci activităţi cardio, dar fugi ca arsă când auzi de ridicat greutăţi. Ar trebui să te gândeşti de două ori. Antrenamentele cu greutăţi nu sunt rezervate bărbaţilor. O masă musculară puterinică îţi va accelera metabolismul. Muşchii consumă mult mai multe calorii decât tesutul adipos, iar creşterea masei musculare te va ajuta să arzi calorii chiar şi în stare de repaos.

Sport, sport şi iar sport

Da, un metabolism bun se construieşte cu exerciţiu fizic. Nu doar ca în timpul efortului rata metabolica se accelerează, dar ea rămâne ridicată câteva ore după, ajutându-te să arzi calorii. Şi cel mai important, făcând sport îţi vei menţine metabolismul crescut şi pe măsură ce înaintezi în vârstă.


Distribuie