Cum faci SPORT fără să mergi la SALĂ

Distribuie

E momentul să începi să te gândeşti la siluetă, mai ales că după Sărbători ai mai luat câteva kilograme. Vremea rece nu te prea îndeamnă să ieşi la alergat sau la plimbare. Un abonament la sală te costă cam mult. De ce nu ţi-ai face o mică sală de sport la tine acasă? Noi îţi arătăm cum.

Nu îţi trebuie prea multe dispozitive, dar ai nevoie de câteva care să-ţi pună la treabă toţi muşchii şi să te ajute să dai jos grăsimea depozitată exact unde nu vrei.

Stepperul este cel mai eficient fiindcă antrenează atât musculatura braţelor şi picioarelor, cât şi pe cea a trunchiului şi posteriorului. Este uşor de folosit dacă îţi setezi un anumit target, pentru că afişajul electronic îţi cronometrează timpul de mişcare şi măsoară caloriile consumate.

Mingea pentru gimnastică este un “instrument” de fitness plăcut, pe care îl poţi utiliza oricând. Poţi face cu ea exerciţii pentru toate grupele de muşchi. Acestea se pot face şi pe o saltea normală, dar folosind mingea, sunt antrenaţi mai mulţi muşchi, datorită efortului pe care îl face corpul pentru a se menţine în echilibru.

De obicei, însă, este folosită pentru musculatura abdominală, fesieră şi lombară. Pentru a obţine un corp tonifiat, un abdomen tare şi o postură corectă, trebuie să alegi mingea potrivită în funcţie de înălţime, astfel:

Înălţime / Diametru minge

  • 1.50 m / 35 cm
  • 1.50 m – 1.70 m / 50 cm
  • 1.70 m – 1.90 / 65 cm
  • 1.90 m / 75 cm

Aparatul pentru abdomene ajută la antrenarea musculaturii abdominale. Este uşor de folosit şi de depozitat. Începe făcând mai puţine exerciţii, până vei ajunge la 100 de mişcări. Fă între seturile de exerciţii pauze de relaxare a muşchilor abdominali.

Covoraşul şi seturile de greutăţi sunt importante. Primul îţi oferă o suprafaţă comodă pentru exerciţii şi amortizează anumite mişcări. Greutăţile te ajută să amplifici dificultatea unor exerciţii pentru membrele superioare sau inferioare. Se prind cu arici la încheieturi sau se pot ţine în mână, în funcţie de model. Pe lângă acestea îţi mai poţi procura benzi elastice, seturi de extensoare, corzi de sărituri.

Coarda de sărit. Săritul corzii te ajută să slăbeşti. Într-o oră de sărit coarda arzi aproximativ 1.000 de calorii. Numărul caloriilor arse depinde de intensitatea antrenamentului, de greutatea corporală şi de dificultatea săriturilor. Este bine ca exerciţiile să fie făcute cu pauze între ele, iar şedinţele să crească progresiv ca durată de-a lungul unei săptămâni.

Benzile sau extensoarele elastice se pot folosi pentru braţe, picioare, abdomen etc. Exerciţiile care folosesc benzile sau corzile elastice permit mişcări simple şi lipsite de efort la început, când corzile nu sunt încă întinse, şi cu un grad mai mare de dificultate în momentul în care corzile sunt întinse aproape la maximum. Pentru majoritatea exerciţiilor care au la bază folosirea corzilor elastice este nevoie de o pereche de mănuşi speciale şi de o saltea.

libertatea.ro.

 


Distribuie