Cât este de IMPORTANTĂ şi cum respirăm CORECT atunci când facem sport

Distribuie

Respiraţia este unul dintre cele mai importante elemente atunci când facem sport. Pentru ca să beneficiem de un antrenamet energic şi pozitiv, este foarte important să învăţăm cum şi când trebuie să respirăm. Respiraţia ne face antrenamentul mai productiv, ajutându-ne să eliminăm stresul sau stările de oboseală.

Respiraţia presupune inspiraţie şi expiraţie profundă. Corpul foloseşte oxigenul inspirat şi dă afară aerul de care nu mai are nevoie.

Recomandat este să inspiri pe nas şi să expiri pe gură. Totuşi, există situaţii în care nu va fi destulă cantitatea de aer inspirat pe nas, aşa că va trebui să inspiri şi să expiri cu gura pe jumătate deschisă.

Reglarea respiraţiei te va ajuta să faci efort susţinut şi să eviţi apariţia problemelor de sănătate. De exemplu, atunci când alergi este bine să respecţi sistemul de 2-2: inspiri, doi paşi, expiri, doi paşi. Trebuie să îţi faci şi un ritm anume.

Reglează-ţi şi viteza. Odată cu o respiraţie regulată, vei realiza că şi viteza ţi se va schimba.

Nu îţi ţine respiraţia atunci când ridici greutăţi. Muşchii nu se vor putea relaxa, efortul va fi chinuit, existând riscul ca după antrenament să te plângi de dureri de cap sau ameţeli. Poţi face acest lucru prin respiraţie: expiră atunci când greutatea este ridicată împotriva gravitaţiei şi inspiră atunci când o laşi jos.

Când faci exerciţii pentru muşchii abdominali, conştientizează-ţi respiraţia. Pentru a evita oboseala sau crampele, ai  nevoie de cât mai mult oxigen. Deci, inspiraţia şi expiraţia trebuie să fie ample şi cât mai profunde. Este recomandat să expiri în timpul fazei de efort fizic şi să inspiri când revii la podea.


Distribuie