Care este cel mai bun MOMENT al ZILEI pentru a face SPORT

Distribuie

Dimineaţa, la prânz sau seara? Care este cel mai bun moment pentru a face sport? Datorită variaţiei individuale mari, este greu ca specialiştii să cadă de acord pentru momentul perfect pentru a face exerciţii fizice.

Specialiştii spun că exerciţiile fizice făcute imediat după ce ne trezim sunt cele mai eficiente, deoarece astfel dezvoltăm metabolismul încă de la prima oră a dimineţii şi ne vom simţi mai energici pe tot parcursul zilei. Există studii care demonstrează un consum energetic crescut atunci când sportul este făcut după un repaus alimentar prelungit.

Există şi un dezavantaj: în lipsa consumului de carbohidraţi, înaintea exerciţiului fizic, organisml nu are destulă energie pentru a putea susţine această activitate. Aşadar, este posibil să obosim mai repede, să nu dăm randament optim iar rezultatele să fie consumul mai mic de calorii.

Dacă îţi este greu să te trezeşti dimineaţa, este posibil ca încercarea de a te mobiliza să faci sport să nu aibă succes. Este mai bine să alegi o oră care ţi se potriveşte, aşa încât să poţi face sport în mod regulat.

Sportul practicat seara

Există studii care demonstrează că antrenamentele fizice au efecte mai bune atunci când sunt practicate după-amiază. Iată din ce cauză: în timpul zilei, între orele 14 şi 16, temperatura corpului este mai crescută, aşadar, riscul de a suferi întinderi musculare este mai mic.

Foarte multe persoane consideră activitatea fizică practicată după-amiază sau seara ca fiind o bună modalitate de eliberare a stresului cotidian.

Se pare că obişnuinţa de a face sport este mai eficientă în a doua jumătate a zilei.

Asociaţia americană a Inimii recomandă cel puţin 150 de minute de exerciţii fizice de intensitate moderată pe săptămână, sau cel puţin 75 de minute de sport cu intensitate crescută. Aşadar, este necesar să poţi împărţi exerciţiile în aşa fel încât să poţi acoperi întreaga activitate recomandată.


Distribuie