Asiaticele nu se îngraşă şi arată mereu tinere. Iată DE CE

Distribuie

Te-ai întrebat vreodată de ce asiaticele îşi păstrează aceeasi silueta firava de-a lungul anilor? Ei bine, regimul lor alimentar bifează câteva avantaje de care te poţi bucura şi tu.

Principiile dietei asiatice

Chiar dacă „rata obezităţii s-a triplat în China şi în Japonia în ultimii 50 de ani (conform celor mai recente statistici), ca un efect al alimentaţiei moderne industrializate, în raport cu alte naţiuni, asiaticii stau încă bine la capitolul exces ponderal”, spune nutriţionistul Serban Damian pentru bzi.ro. Explicaţia? O piramidă alimentară care respectă câteva principii bine înrădăcinate: „la baza alimentaţiei lor se află orezul, cerealele integrale şi tăiţeii, urmează legumele, fructele, semintele şi o zonă destinată băuturilor alcoolice (vin sake). Pe un alt nivel putem identifica consumul zilnic, însă opţional, de peşte, pe penultimul nivel punem carnea de pui, ouăle şi dulciurile, iar în vârful piramidei (adică un consum redus lunar), carnea de vită sau porc. Aşadar, putem lesne observa o orientare către consumul de alimente de orgine vegetală, fără însă a se putea spune că sunt vegetarieni”, spune medicul .

– DO: Asiaticii consuma legume, fructe si seminte foarte putin procesate si acorda o importanta speciala uleiurilor vegetale: toate aceasta insa in cantitati rezonabile,

– DON’T: Ei evită pe cât posibil alimentele prăjite, preferând să le consume fierte, pregătite la abur sau coapte.
– DO: Pentru asiatici masa este un adevărat ritual: în timp ce mănâncă ei nu se uită la televizor, nu poartă discuţii interminabile şi nu lucrează.
– DON’T: Asiaticii evită alimentele acide şi consumă cu preponderenţă alimente alcaline: legume, germeni, orez.
– DO: Seara ei consumă mereu o cină lejeră, cu mult timp înainte de a se culca, dând astfel timp organismului să proceseze alimentele. 
– DON’T: Asiaticii nu îşi încheie masa cu un desert şi adesea consumă fructele doar la câteva ore bune după masă


Distribuie