Află ce tip de BURTĂ ai şi cum scapi de ea

Distribuie

Află ce tip de burtă ai ca să-ţi dai seama cum scapi de ea! Abdomenele nu sunt de ajuns pentru o talie subţire. În funcţie de tipul grăsimii, e nevoie să-ţi schimbi stilul de viaţă.

James Duigan, antrenorul personal al unor vedete precum Heidi Klum şi Rosie Huntingdon, a explicat pentru cotidianul britanic Daily Mail care sunt tipurile de burtă întâlnite cel mai des şi ce schimbări trebuie să faci pentru a scăpa de fiecare în parte, notează unica.ro.

Roata de rezervă

Este acea burtă foarte generoasă pe care o întâlnim la persoanele cu exces mare de greutate. Grăsimea, care este moale, s-a instalat pe toată talia, dar şi pe coapse, posterior. Din fericire, este cel mai uşor de îndepărtat pentru că este provocată de obiceiurile proaste. Dacă ai o „roată de rezervă” înseamnă că duci o viaţă sedentară şi eşti dependentă emoţional de dulciuri şi alţi carbohidraţi

Cum scapi de burtă

1. Renunţă la alcool complet. 
2. Schimbă-ţi dieta – mănâncă legume, fructe, carne slabă, peşte, totul gătit cât mai natural. Nu trebuie să-ţi numeri fiecare calorie, ci doar să mănânci curat şi dietetic.
3. Nu uita să faci mişcare cât mai multă. 
4. Când ai nevoie de o consolare sau o metodă de relaxare cauta alte modalităţi decât mâncatul.

Burtica de stres

Grăsimea se află în special în zona buricului, mai puţin pe laterale. Este tipică persoanelor perfecţioniste, anxioase, care îşi fac multe griji şi sunt ocupate -sar peste mese, mănâncă fast food. Acestea au şi probleme digestive, de pildă sindromul colonului iritabil, constipaţie sau balonare, care fac burtica şi mai mare. La atingere, abdomenul este mai degrabă tare.

Cum scapi de burtă

1. Dormi pe săturate – lipsa de somn îţi afectează sistemul hormonal, inclusiv acei hormoni care reglează pofta de mâncare. 
2. Găseşte o modalitate de a combate stresul.
3. Fă sport, dar nu în exces – exerciţiile istovitoare te stresează şi mai mult. 
4. Consumă alimente bogate în magneziu, care au efect antistres – legume cu frunze verzi, nuci, alune. 
5. Ceaiurile, yoga şi exerciţiile de stretching te ajută să te relaxezi.

Burta mică şi joasă

Mergi la sală, mănânci sănătos şi totuşi nu scapi de un colăcel situat în partea de jos a abdomenului – e destul de mic, dar îndeajuns demare încât să se vadă. Probabil că eşti o femeie foarte ocupată şi chiar dacă ai grijă de tine, ai intrat într-o rutină care nu solicită corpul îndeajuns de mult încât să te scape de burtică. Prea multe abdomene executate incorect îţi suprasolicită muşchii spatelui şi îţi strică postura – ajungi să ai o poziţie greşită cu spatele curbat în interior şi abdomenul în faţă.

Cum scapi de burtă

1. Consumă multe fibre şi alimente uşor de digerat ca să eviţi problemele digestive.
2. Bea multă apă şi mănâncă alimente cu rol antiinflamator – cele care conţin grăsimi omega 3. 
3. Caută să execuţi abdomenele cât mai corect. 
4. Schimbă programul de exerciţii pe care îl faci.

Burta de mămică

Ai născut cel mult acum câţiva ani şi nu prea ai timp pentru tine. Ai început rapid un program de exerciţii ca să scapi de burtă şi faptul că nu dispare te stresează. Acest stres nu te lasă să slăbeşti cum trebuie şi aşa intri într-un cerc vicios.

Cum scapi de burtă

1. Dacă ai născut de curând, aşteaptă 2-3 luni înainte să începi exerciţiile. 
2. Grăsimile bune din peşte te ajută să arzi grăsimea corporală. Dacă nu poţi mânca peşte zilnic, ia un supliment cu ulei de peşte. 
3. Include în dietă şi alte tipuri de grăsimi bune – din nuci, alune, seminţe de in şi ulei de măsline extravirgin. 
4. Întăreşte muşchii planşeului pelvin prin exerciţii Keggel – sunt mai mult decât necesare după naştere. 
5. Chiar dacă eşti mămică, ai grijă şi de tine şi în special odihneşte-te suficient.

Burtica balonată

Eşti slabă în rest, dar burtica îţi face probleme. Deşi dimineaţa este plată, spre după-amiază începe să crească din cauza balonării. Cel mai probabil suferi de o intoleranţă alimentară nedescoperită sau digestia ta este lentă din cauza dietei greşite.

Cum scapi de burtă

1. Încearcă să descoperi ce alimente îţi provoacă balonare. Poate fi vorba de gluten (făinoase), lactate etc. De pildă pentru a vedea dacă ai intoleranţă la gluten scoate toate făinoasele din dietă timp de o săptămână şi observă efectele. Dacă nu se întâmplă nimic, elimină lactatele şi tot aşa. 
2. Încearcă o dietă cu multe legume, fructe, peşte şi carne slabă. 
3. Ca să ai o digestie mai bună ia un mic dejun bogat, iar seara o cina foarte uşoară. Mestecă bine şi bea multă apă pe parcursul zilei. 
4. După fiecare masă, fă o plimbare uşoară. 
5. Încearcă un supliment cu prebiotice şi probiotice.

 


Distribuie