6 SFATURI din medicina INDIANĂ pentru un corp de invidiat

Distribuie

Echilibrul şi armonia sunt cuvintele-cheie în ayurveda, medicina tradiţională indiană. Aceste principii se aplică şi atunci când vine vorba de mâncare. Iată ce, cum şi cât trebuie să consumaţi pentru ca să fiţi într-o formă impecabilă.

1. Mâncaţi cel puţin două tipuri diferite de legume în fiecare zi, alegând două dintre ele care să fie complementare din punct de vedere al culorii, texturii şi aromei. De exemplu, morcovii cu broccoli fac pereche foarte bună. La fel de benefică pentru digestie, sănătate şi siluetă este combinaţia de conopidă cu fasole verde, scrie doctorulzilei.ro

2. Hidrataţi-vă! Încercaţi să beţi doi litri de apă pe zi (inclusiv ceaiuri, limonadă sau sucuri naturale) şi staţi departe de băuturile răcoritoare sintetice. Corpul uman are între 60 şi 80 % apă. Este important ca lichidele băute să fie cu un pH neutru sau uşor alcalin. Băuturile răcoritoare sintetice sunt foarte acide (pH 2,5-3) şi au un efect nociv în special asupra ficatului şi pancreasului.

Nu beţi băuturi reci de la frigider sau cu gheaţă. 

3. Consumaţi în fiecare zi câte o plantă ce are frunze verde-închis, cum ar fi spanacul, varza furajeră, urzicile sau salata creaţă. Acestea vă oferă mineralele pe care nu le găsiţi în alte legume. Sunt răcoritoare, vă hidratează şi asigură mineralele şi vitaminele necesare corpului pentru a avea un metabolism bun, ce asigură o siluetă frumoasă.

4. Cel mai bun mod de a găti legumele este să le căliţi uşor în puţin ulei de măsline şi condimente – acest lucru nu numai că le păstrează aroma şi gustul, dar ajută şi la digerarea mai uşoară a mâncării, pentru că legumele îşi păstrează fibrele. Pe lângă faptul că ajută la digestie, fibrele împiedică organismul să digere rapid carbohidraţii din dulciuri şi făinoase, deci pot limita efectele pe care le are asupra siluetei consumul unei prăjituri, de exemplu.

5. Luaţi trei mese principale pe zi şi două gustări, iar ulima masă consumaţi-o înainte cu trei ore de culcare. De asemenea, e important ca atunci când mâncaţi să staţi aşezat şi să nu vă lăsaţi distraşi de nimic. Mestecaţi de de cel puţin 20 de ori fiecare îmbucătură.

6. Dacă vreţi să ronţăiţi ceva, staţi departe de prăjeli, dulciuri pe bază de făină albă sau margarină. Toate sunt lipsite de ceea ce ayurveda numeşte „energie vitală”. Ayurveda recomandă, în schimb, să aveţi la îndemână, pentru o gustare, migdale, stafide, suc proaspăt de pere sau de prune, covrigei din făină şi seminţe integrale.

 


Distribuie