5 trucuri despre cum să revii în formă după sărbători

Distribuie

Odată cu trecerea sărbătorilor de iarnă şi a vacanţei de sfârşit de an, încercăm să revenim la rutina obişnuită. De cele mai multe ori însă, vacanţa de Crăciun ne aduce „cadou” şi câteva kilograme nedorite, o stare de letargie şi lipsa de energie. Eliza Luca, director sportiv al unui club de fitness, vă dă 5 sfaturi utile pentru a recăpăta tonusul şi energia de care avem nevoie în îndeplinirea sarcinilor noastre zilnice:

.Începe cu o perioadă de detoxifiere. Aceasta nu trebuie să fie drastică, pentru a nu ne slabi organismul.  Este recomandată înlocuirea proteinei animale cu cea vegetală, astfel putem consuma linte ( supe sau salate), năut( humus), sau fasole ( păstăi sau boabe). Este indicat să renunţăm la făinoase, cel puţin cele din făina albă şi să încercăm variante alternative: paste integrale sau orez sălbatic. In locul cartofilor putem consuma legume alcaline (care ne detoxifică organismul): broccoli, spanac, roşii.

2.Alunele şi grăsimile vegetale ne ajută să ne păstrăm un nivel constant al energiei zilnice şi totodată ne hidrateaza pielea. Migdalele, nucile şi avocado (în salată sau în sandwich) sunt printre cele mai recomandate şi uşor de găsit. De asemenea, sunt recomandate freshurile de citrice, acestea fiind „vedetele” anotimpului rece, însă ele trebuie să fie o opţiune la mesele/gustările din timpul zilei, deoarece dimineaţa pe stomacul gol sau seara înainte de culcare ridică nivelul de aciditate în stomac.

3.Pentru iubitorii de carne, e recomandat consumul de carne de peşte sau curcan, acestea fiind mai uşor de digerat şi slab calorice. Dacă le puteţi asorta cu lămâie, beneficiile vor fi duble, lămâia fiind unul dintre cele mai alcaline alimente.

4.Introdu mişcarea în activităţile tale zilnice. E recomandat mixul între activităţile cardio (de slăbire) şi cele de tonifiere (fitness) sau înotul, care îmbină cele două concepte.  Cum nu oricine își permite să meargă la un club de fitness, putem alege să mergem cât mai mult pe jos, renunţând la mersul cu liftul şi să optăm pentru a urca pe scări.

5.Acordă mai multă atenţie somnului şi hidratării. Cele 8 ore de somn trebuie să fie respectate în fiecare noapte, iar consumul de lichide să depăşească 2 litri pe zi, chiar dacă nu simţim de fiecare dată senzaţia de sete.

libertatea.ro


Distribuie