5 reguli de aur pentru oamenii care fac sport în AER LIBER

Distribuie

Eşti obişnuită cu mişcarea în aer liber?Citeşte cu atenţie câteva reguli care vin din partea Consiliului american pentru exerciţii! Dacă le respecţi, eviţi unele probleme.

1. Bea apă din belşug! Ai grijă să începi ritualul de hidratare cu 30 de minute înainte de antrenament. Apoi, ai grija ca, la intervale de 20 de minute, să bei cel puţin 200 de ml de apă, scrie csid.ro.

2. Obişnuieşte-ţi corpul cu caldură. Acest proces poate dura şi două săptămâni. Exersează puţin câte puţin. Organismul va începe să transpire, vei pierde cantităţi mici de electroliţi, temperatura corpului scade, pulsul încetineşte. Astfel, scade riscul de deshidratare şi de pierdere a unor cantităţi mari de electroliţi.

3. Încetineşte ritmul! Nu exagera cu intensitatea exerciţiilor. Adoptă un ritm moderat pentru a-i da organismului răgazul necesar să se obişnuiască şi să facă faţa temperaturilor extreme. Dacă îl suprasoliciţi, nu va fi capabil să-şi regleze temperatura.

4. Îmbracă-te adecvat! Nu purta echipamente waterproof care împiedică transpiraţia şi cresc riscul de accidentare.

5. Acţionează inteligent. Nu risca să te antrenezi atunci când temperaturile cresc excesiv. Specialiştii te sfătuiesc să renunţi la antrenamente dacă temperatura depăşeşte 32 de grade şi umiditatea 60 la sută.

 


Distribuie