Topul celor 10 sfaturi care te ajută să ai o PIELE sănătoasă şi frumoasă

Distribuie

Greutatea pielii reprezintă aproximativ 16% din cea a întregului corp și, pe lângă faptul că protejează delicat structurile interne, pielea ajută colonul, plămânii și rinichii la eliminarea reziduurilor. Vezi cum să ai grijă de ea corect.

Sănătatea pielii poate fi afectată de mulți factori, printre care ereditatea, vârsta, clima, poluarea, dieta, nivelul de stres și fluctuațiile hormonale. Totuși, modificările tenului dumneavoastră sunt generate, de obicei, de doi factori majori: funcționarea organelor interne care realizează eliminarea, prezența sau absența vitaminelor și a mineralelor din organism. Și ambii factori, la rândul lor, se influențează reciproc, notează femina.rol.ro.

Cele mai bune 10 sfaturi pentru sănătatea pielii

1. Beți multă apă curată, filtrată — cel puțin 6-8 pahare pe zi; s-ar putea să aveți nevoie de mai mult în zilele toride de vară sau atunci când faceți exerciții fizice. O cantitate adecvată de apă este esențială pentru a avea o piele hidratată și pentru a elimina toxinele prin intermediul rinichilor și al colonului.

2. Includeți multe fibre în dieta dumneavoastră. Acestea vă reglează tractul intestinal și intensifică eliminarea reziduurilor din organism. Unele persoane cu afecțiuni ale pielii suferă de constipație, pentru că nu se hrănesc cu alimente care conțin fibre.

3. Asigurați-vă că dieta dumneavoastră conține o cantitate suficientă de antioxidanți (care ajută la încetinirea procesului de îmbătrânire celulară). Fructele și legumele proaspete reprezintă cea mai bună sursă de antioxidanți naturali.

4. Asociați corect alimentele. Consumând proteinele și carbohidrații la mese diferite, veți preveni procesul nedorit al fermentației din colon și veți mări absorbția substanțelor nutritive în sânge. Vă recomand programul meu de asociere corectă a alimentelor de aici.

5. În vreme ce grăsimile nesănătoase au un rol nefast pentru organismul dumneavoastră, acizii grași esențiali (grăsimile sănătoase) sunt vitali pentru sănătatea pielii. Vă puteți asigura aceste grăsimi consumând cereale integrale, semințe, nuci, boabe de soia, legume cu frunze de culoare verde-închis, uleiuri presate la rece (în special de in, dovleac, floarea-soarelui, susan și șofran) și pește gras, precum sardinele, macroul și somonul (dar nu de crescătorie).

6. Când vă treziți, începeți ziua cu o curățare de dimineață minimală. Aceasta înseamnă să beți un pahar cu apă caldă. Continuați cu o cană de ceai de urzică sau apă fierbinte cu o lămâie proaspătă stoarsă în ea.

7. Evitați consumul de cafea și alcool în exces, acestea ducând la eliminarea lichidelor, respectiv a umidității, din organismul dumneavoastră.

8. Renunțați la sarea de bucătărie. Prezența în sistemul dumneavoastră a sodiului în exces conferă pielii un aspect umflat, pufos. Încercați să consumați semințe de țelină, alge marine, sos de soia fără sare sau multe dintre produsele naturale fără sare. De asemenea, evitați pe cât posibil felurile de mâncare foarte condimentate.

9. Reduceți consumul de alimente care îngreunează organismul: cele mai rele sunt carnea roșie, produsele lactate, alimentele rafinate, cele prăjite sau care conțin uleiuri sau grăsimi hidrogenate.

10. De trei ori pe săptămână, aplicați pe față (sau pe orice altă parte a pielii corpului) miere. Mențineți-o pe piele timp de aproximativ 30 de minute. Apoi clătiți cu apă caldă (preferabil la duș sau în baie).Veți fi uimiți de minunatele rezultate ale acestei metode simple. Pielea dumneavoastră va rămâne catifelată, moale, tânără și bine hrănită.

 


Distribuie