Pregătește-ți silueta pentru vară, renunță la sare! Iată MOTIVUL

Distribuie

A început numărătoarea inversă către obținerea corpului perfect, numai bun de etalat la plajă. Așa că acum este momentul perfect să scapi de urmele lăsate de iarnă pe corp: câteva kilograme în plus, celulită, tonus scăzut, le știi tu foarte bine!

Primul pas esențial ar fi să reduci consumul de sare! Motivul e simplu: excesul, destul de frecvent în rândul românilor, dăunează și sănătății și siluetei! Pune solnița în cel mai ascuns cotlon al dulapului! E cel mai simplu gest pentru că oricum nu vei sta să măsori câtă sare adaugi în mâncare! Și te asigur că sigur depășești cele 5 grame permise zilnic!

Apoi, renunță la mezeluri, produse de patiserie, telemea, snack-urile diverse care înglobează cantități uriașe de sare! Aceasta poate duce la retenția de apă în corp și de aici la picioare umflate și butucănoase, celulită și piele ternă nu e decât un pas!

Și ca să nu ne reproșezi că nu te poți descurca în meniuri fără gust, l-am consultat pe celebrul Ferran Adria, bucătarul spaniol care a revoluționat industria gourmet. În volumul “Bucătăria sănătății” acesta recomandă câteva trucuri utile pentru a da gust mâncării, chiar în lipsa celui mai popular ingredient, atât de blamata sare. Un prim sfat ar fi să marinezi cărnurile cu multe condimente, ceapă, usturoi, oțet sau zeamă de citrice, înainte de a le prepara. Apoi, sfatul maestrului Adria este să asociezi diversele tipuri de carne cu fructe, pentru a le scoate gustul în evidență. El sugerează combinația dintre rață și caise, dar merg și prunele afumate. Gătitul la abur sau în folie poate de asemenea să potențeze gustul alimentelor, chiar fără a pune sare.

Apoi, nu uita de sosuri și dressinguri. Cele cu condimente, citrice (coajă sau suc), iaurt, muștar, plante aromatice proaspete fac diferența în farfurie. De asemenea, poți miza și pe crustele crocante și aromate de semințe de dovleac, floarea-soarelui, fistic, nuci, etc.

oanacuzino.ro


Distribuie