Ce să nu comanzi de la fast food

Distribuie

Înainte să te îndrepți spre un fast food când ți-e poftă de ceva bun, află chiar de la angajați ce preparate ar trebui să eviți și de ce.
Cu siguranță nu este ideal să mănânci la fast food, dar poate din când în când îți faci o poftă și te oprești la un astfel de local. Chiar dacă îți închipui că nu contează ce comanzi pentru că oricum vei depăși totalul de calorii planificat, să știi că există opțiuni care nu sunt recomandate de angajați din motive obiective. În urma chestionarelor realizate au fost identificate variantele din meniu care ar trebui evitate complet.

Iată ce să nu comanzi data viitoare când mergi la fast food:

1. Preparatele care folosesc cuvintele „natural”, „artizanal”, „light”, „proaspăt”, „preparat în fața ta”

În ultimul deceniu localurile fast food au făcut eforturi considerabile pentru a reduce numărul de calorii, a include salate în meniu, precum și opțiuni cum ar fi iaurtul sau feliile de măr în loc de cartofi prăjiți. Mai recent au început să redenumească unele preparate pentru a sugera că sunt sănătoase, dar angajații te sfătuiesc să nu te lași păcălit de jocul de cuvinte. „Poate că s-au creat niște toppinguri mai deosebite pentru burgeri, dar să știi că nu sunt mai sănătoase decât meniul care există deja de foarte mulți ani”, spune Tricia, studentă care lucrează part-time într-un astfel de local.

2. Porțiile prea mari

Doar pentru că un anumit preparat este la ofertă la un gramaj mai mare nu înseamnă că trebuie neapărat să-l comanzi. „Poate ți se pare că faci economie pentru că obții mai multă mâncare, dar nu te vei simți deloc bine după aceea, când vei calcula câte calorii ai consumat”, spune Nicky, un fost angajat fast food.

3. Macaroanele cu brânză

Macaroanele și brânza cremoasă par combinația perfectă când vrei să te răsfeți, iar în unele momente nu poți rezista poftei și guști, dar nu sunt cea mai inspirată alegere. „Nu alege macaroanele cu brânză gândindu-te că sunt sănătoase pentru că toate pastele sunt preparate la microunde.

Dacă vrei ingrediente proaspete și un gust natural mai bine alege un sandviș sau o salată cu legume de sezon”, recomandă un alt angajat.

4. Salata cu ton

Evită salata cu ton sau orice alt preparat similar care poate fi pregătit cu mult timp înainte. „Când lucram eu la fast food nu făceau salata cu ton decât o dată pe săptămână. Mi se pare foarte riscant să mănânci așa ceva”, spune Colleen, fostă angajată de la fast food.

5. Sandvișurile cu pește

Deși peștele sau fructele de mare pot fi o opțiune sănătoasă la un restaurant obișnuit, nu se aplică aceeași regulă și la fast food. „Clienții nu sunt foarte atenți, dar preparatele din pește sunt cele mai nocive din tot meniul, chiar dacă nu sunt prăjite întotdeauna. În localurile unde am lucrat nu se folosea niciodată pește proaspăt și ți-ai putea pune în pericol sănătatea chiar dacă gustul este aparent bun. Mai bine uită-te în jurul tău și comandă ceva ce se regăsește pe multe mese”, spune Charity, angajată la un fast food din Carolina de Nord.

6. Nu cere cartofi prăjiți „proaspeți”

De fiecare dată când sunt întrebați despre această variantă de cartofi prăjiți angajații de la fast food se amuză. „Problema nu este dorința clientului, ci faptul că toți se enervează că durează prea mult să îi facem. Nu au cum să fie gata în 5 minute, iar dacă văd că încep să țipe la mine probabil că le voi da o porție din cartofii prăjiți mai vechi și gata”, spune Stephanie, o altă angajată.

7. Carnea de pui la grătar

Dacă mergi într-un local cunoscut pentru burgerii gustoși ar fi bine să eviți să comanzi un sandviș pe bază de carne de pui la grătar. „În locația unde am lucrat eu acest tip de sandviș se comanda foarte rar și îl țineam expus mult timp. Spre deosebire de alte preparate din meniu, carnea căpăta o textură ca de cauciuc și nu aș recomanda nimănui să ia așa ceva”, spune un angajat.

Distribuie