Ce să faci dacă ți-e frică să zbori cu avionul

Distribuie

Unii oameni au o teamă irațională față de lucruri care nu prezintă un pericol sau un risc real. O astfel de teamă este și teama de zbor, fiind una dintre cele mai frecvente fobii, cu o prevalență estimată de la 2,5% la 6,5% din populație.
Mult mai mulți oameni au o teamă de zbor care nu atinge nivelul unei fobii, în ciuda faptului că oamenii zboară mult mai mult decât în trecut, iar studiile arată că aceasta este cea mai sigură modalitate de a călători. Dar dacă îți este frică să zbori cu avionul, ar trebui să faci anumite lucruri.

Ce poți face dacă îți este frică să zbori cu avionul?

De ce declanșează zborul cu avionul o anxietate atât de larg răspândită? O mare parte a problemei este reprezentată de lipsa controlului pe care oamenii o au în avion. Când se închid ușile, rămân în avion. Sunt blocați acolo, nu pot fugi de situație. Iar adesea acesta este cel mai înfricoșător lucru pentru majoritatea oamenilor.
Frica de înălțimi sau prăbușiri și chiar neînțelegerea modului în care zboară avionul pot, de asemenea, să joace un rol vital. Zborul în sine este o activitate terifiantă pentru mulți oameni, deoarece știu că dacă anxietatea sau frica apare în timpul zborului nu pot face nimic. Le este frică de o situație din care nu pot ieși. Se creează o imagine a fricii, o situație din care nu poți ieși pentru două ore, patru ore sau câte ore durează zborul. Simți că ești la mila pilotului.

Îți sună familiar această perspectivă? Iată câteva lucruri pe care le poți face dacă îți este frică să zbori cu avionul!

1. Modifică-ți reacția

Este normal să îți fie frică de zbor. Însă cea mai importantă este reacția la această situație. Mulți oameni își gestionează această frică prin analizarea însoțitorilor de zbor, a turbulențelor sau prin prinderea de scaune. Dar prin aceste lucruri nu fac decât să contribuie la sentimentul general de frică.

Acțiunile lor le spun că situația este periculoasă, când nu este de fapt. În schimb, este important să faci tot ce este nevoie pentru a-ți distrage atenția. Citește o revistă, ascultă muzică sau discută cu un partener de călătorie! De asemenea, practicarea tehnicilor de respirație și eliberarea conștientă a tehnsiunii musculare pot ajuta. Chiar și afișarea unui zâmbet pe față poate schimba reacția emoțională.

2. Nu îți face singur un plan de tratament
Dacă nu zbori foarte des, un pahar cu vin băut înainte de zbor pentru a te calma nu poate fi foarte dăunător. Dar dacă zbori în mod regulat și folosești adesea pastile de dormit, alcool sau alte substanțe pentru a te calma, stimulezi un comportament nociv și alimentezi o dependență. Pe moment, pare a funcționa, dar frica începe să se înrăutățească în timp. Atunci când iei medicamente pentru a trece prin această situație, nu poți simți și nu poți face față situației. Din cauza aceasta, vei fi mai speriat data viitoare.
3. Pregătește-te pentru zbor
Multe persoane care suferă de această fobie se confruntă cu o anxietate semnificativă înainte de zbor. În unele cazuri, aceasta poate fi mai rea decât zburatul în sine. În acest scenariu, este important ca persoana în cauză să se întrebe de ce se teme și ce crede că se va întâmpla în timpul zborului. Acest lucru o poate ajuta să își dea seama că nu trebuie să îi fie frică sau cel puțin să identifice frica și să abordeze sursa fricii.
Strategiile de mai sus pot funcționa pentru o persoană care are o frică de zbor non-clinică sau o fobie ușoară, dar fobiile grave necesită deseori un tratament profesionist.

Distribuie