Cafeaua influenţează negativ fertilitatea, dar favorizează digestia

Distribuie

Cafeaua poate fi considerată un prieten apreciat, căutat şi care ne ajută în cele mai dificile momente: când suntem obosiţi, când vrem să ne relaxăm, când nu ne putem trezi, când vrem să luăm o pauză. Dar ce efecte are asupra sănătăţii? Principala substanţă activă din cafea este cafeina. Pe lângă această substanţă în cafea mai avem sodiu, potasiu, vitamina B, acid cloroacetic şi apă.

Principalele efecte pozive demonstrate ale cafelei asupra sănătăţii sunt:

– cafeaua favorizează digestia. Aceasta ajută la contracţia vezicii biliare necesare pentru digestia grăsimilor.

– cafeaua are un efect protector pentru memoria femeilor;

– cafeaua este bogată în poliferoni, în diferiţi compuşi cu proprietăţi antioxidante. Aceştia previn mai multe boli legate de memorie.

Pe lângă aceste beneficii, consumul de cafea are o influenţă bună asupra dispoziţiei, previne migrenele şi ciroza.

Cafeaua însă are şi efecte negative asupra organismului. Printre acestea sunt riscurile cardiovasculare, măreşte probabilitatea de a avea cancer de colon şi rectal, influenţează negativ asupra fertilităţii şi pielii şi este periculoasă pentru persoanele care suferă de glaucom.

Dacă comparăm efectele pozitive şi cele negative ale cafelei, balanţa înclină mai mult spre cele pozitive. Condiţia însă este de a consuma cafea în cantităţi limitate. Se recomandă maxim 6 cafele pe zi.

La fel, nu este bine să bem cafea înainte de culcare, cu cel puţin 3 ore înainte, deoarece aceasta provoacă tulburări ale somnului.

Indiferent de concentraţie, o ceaşcă de cafea tare sau slabă poate avea efecte negative: o cafea slabă, deci cu mai multă apă, are efecte mai nocive decât  cea tare, deoarece cofeina este solubilizată mai bine şi deci, mai concentrată.


Distribuie